Нормативно-правова база

Зміст сторінки

  1. Документація ГПД
  2. Орієнтовний режим роботи ГПД
  3. Планування роботи ГПД
  4. Пам'ятка вихователеві ГПД
  5. Організація та проведення самопідготовки
  6. Правила, обов'язкові для всіх
ДОКУМЕНТАЦІЯ ГПД 
  1. Режим дня (затверджений директором).
  2. Календарно-тематичний план.
  3. План вихователя (щоденний).
  4. Журнал ГПД.
  5. Зошит щодо наступності роботи вчителя-вихователя.
  6. Положення про ГПД .
  7. Посадова інструкція вихователя ГПД

 ОРІЄНТОВНИЙ РЕЖИМ РОБОТИ ГПД 
   Відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), а також не менше ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі.
         

          Режим групи продовженого дня Кам'янської ЗОШ I-III ступенів
12.00 -12.20 – Самопідготовка вчителя.12.20-12.30 – Прийом групи.12.35-13.00 – Обід.13.00- 13.40 – Оздоровчі заняття.13.40-14.50 – Виховний захід. Навчальні заняття.14.50-15.25 – Суспільно-корисна праця.15.25- 15.40 – Проведення інструктажу. Повернення додому.

     

ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ГПД 
  1. Календарно-тематичне планування.
  2.  Щоденне планування.
Структура календарно-тематичного планування
  1. Аналіз роботи ГПД за минулий рік.
  2. Мета та завдання на наступний рік.
  3. Основні напрями діяльності ГПД.
  4. Індивідуальна робота з учнями.
  5. Робота з батьками.

ПАМ'ЯТКА ВИХОВАТЕЛЕВІ ГПД  
        1.Прийом дітей:
а) бесіда з учителями:
      - перевірка відвідування;
      - самопочуття, поведінка, навчання дітей;
      - особливості домашнього завдання;
б) корекція планів.
       2. Початок роботи:
а) прийом приміщення групи;
б) ознайомлення дітей із планом на день;
в) проведення індивідуальних та групових бесід з дітьми.
        3. Прогулянка:
а) організація провітрювання приміщень під час прогулянки;
б) стеження за одягом дітей;
в) ознайомлення з планом прогулянки;
г) бесіда "Правила поведінки під час прогулянки";
д) організація спостережень за погодою, змінами в природі;
е) організація спортивної години;
є) організація ігор за вибором дітей;
ж) підбиття підсумків прогулянки.
       4. Організація харчування:
а) організація чергування в їдальні;
б) перевірка чистоти рук, рушників;
в) проведення бесід щодо поведінки в їдальні;
г) контроль за дотриманням правил поведінки в їдальні.
        5. Організація та проведення розвиваючих занять:
а) спостереження за підготовкою робочих місць;
б) дотримання правил проведення ;
в) контроль за виконанням.
        6. Завершення роботи групи:
а) стеження за зборами дітей;
б) стеження за прибиранням приміщення.
в) ознайомлення батьків із проблемами дітей;

ОБОВ'ЯЗКИ ВИХОВАТЕЛЯ ГПД
1. Прийом групи

  • Перевірка санітарного стану приміщення (повітряно-санітарний режим)
  • Дізнатися думку вчителів про самопочуття, поведінці та успішності дітей за першу половину дня
  • Перевірка за документами відвідуваності
  • Знайомство з проханнями дітей батьків
  • Прийом повідомлень старости або чергового про відвідуваність, особливостях домашніх завдань
  • Повідомлення дітям плану на день
  • Внесення корективи в план на день

2. Організація харчування

  • Організувати чергування в їдальні
  • Перевірити чистоту рук
  • Провести двохвилинну етичну бесіду
  • Стежити за поведінкою дітей в їдальні
  • Стежити за організованим відходом дітей з їдальні

3. Відпочинок на повітрі

  • Організувати прибирання і провітрювання приміщень
  • Простежити за одяганням дітей та їх одягом (сушка одягу)
  • Розповісти план відпочинку
  • Дати завдання і визначити обов'язки
  • Вести спостереження за самопочуттям дітей
  • Проводити індивідуальні та групові бесіди
  • Підвести підсумки відпочинку

4. Проведення виховних заходів в приміщенні

  • Розповісти план
  • Стежити за участю дітей у проведенні заходів
  • Дати оцінку активності учнів
  • Провести розбір заходи

5. Підготовка до виконання домашніх завдань

  • Забезпечити провітрювання і вологе прибирання приміщень
  • Простежити за готовністю робочого місця і розміщенням дітей
  • Забезпечити групу наочними посібниками і дидактичним матеріалом

6. Самопідготовка

  • Підготувати на дошці виписку з щоденника про домашнє завдання по класах
  • Розповісти порядок виконання домашнього завдання, регламент про використання наочних посібників, схем, таблиць підручника, про чітке і акуратному виконанні домашнього завдання, про самостійність і самоконтролі
  • Провести тренувальний опитування пройденого матеріалу на уроці
  • Забезпечити самостійне, серйозне і ділове ставлення учнів до виконання домашнього завдання
  • Своєчасно надавати допомогу слабким учням
  • Організувати контроль за діяльністю учнів
  • Використовувати види контролю за діяльністю учнів при самопідготовці: контроль вихователів - слабкі і передові учні
  • Підвести підсумки самопідготовки і виставити оцінки деяким учням за старанність
  • Інформувати вчителів класу про хід і результати самопідготовки
  • Розмовляти з батьками з навичок самопідготовки

7. Завершення роботи

  • Призначити чергових на наступний день
  • Простежити за прибиранням класу, ігротеки
  • Розповісти план роботи на наступний день
  • Простежити за станом змінного одягу і вжити заходів про акуратному її зберіганні
  • Простежити в гардеробі за одяганням дітей


ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ 
( для учнів 2-4 класів)
Завдання самопідготовки
  1. Закріпити навики самостійної роботи.
  2. Виховувати в учнів організованість, зібраність, дисциплінованість, самостійність.
  3. Формувати позитивне ставлення до навчання, здібність своєчасно, у відповідний термін виконувати домашнє завдання.
  4. Навчити користуватися довідковою літературою, словниками.
Основні структурні елементи самопідготовки
  1. Організація початку самопідготовки.
  2. Підготовка до самостійної роботи.
  3. Самостійна робота дітей.
  4. Самооцінка, взаємоперевірка, оцінка роботи.
  5. Підбиття підсумків роботи.
Методика проведення самопідготовки
      Самопідготовка проводиться в один і той же час. Під час самопідготовки не дозволяється відвідувати заняття гуртків та додаткові заняття. У виняткових випадках за узгодженням з батьками та адміністрацією цей пункт може бути порушений.
       У класі спільно з дітьми повинні бути розроблені правила поводження під час самопідготовки. Із дітьми необхідно обговорити такі питання:
                - як слід готуватися до самопідготовки;
                - гучність розмови;
                - ходіння по класу;
                - що робити, якщо ти виконав домашнє завдання раніше, ніж інші діти.

Позиція вчителя-асистента
- Своїми запитаннями спонукає дітей до пояснень, розповіді про те, що необхідно вчинити, як виконати роботу;
- демонструє своєю поведінкою "незнання";
- хвалить тих дітей, які демонструють "шкільну" поведінку, а не "дошкільну", тобто "Поводяться як справжні школярі";
- користується знаками навчальної співпраці, якими користується клас на уроках.

Домашні завдання
- Рефлексивні (розповісти батькам про те, що дізналися сьогодні на уроці);
- навичкові (формування навику письма та ін.);
творчі.
   Якщо завдання рефлексивні, вчитель-асистент просить дітей розповісти про те, що вони дізналися на уроці. Учні під час розповіді повинні користуватися своїми зошитами і підручниками.
    Якщо завдання навичкове, то виконання домашнього завдання проводиться у вигляді уроку, де усі учні працюють синхронно, разом з учителем-асистентом.
    Якщо завдання творче, вчитель-асистент допомагає дітям спланувати виконання домашнього завдання, обговорює разом із дітьми можливі варіанти та шляхи виконання.

Орієнтовний порядок проведення самопідготовки у 2 класі
- підготовка й перевірка готовності дітей (на парті - щоденник, ручка, олівці);
- повторення правил поводження під час самопідготовки;
- з'ясування, що задано (по щоденнику);
- підготовка до виконання першого завдання (наприклад, з математики - на парті тільки те, що знадобиться під час виконання завдання з математики);
- синхронне виконання домашнього завдання під керівництвом вчителя-асистента;
- вибір критеріїв оцінювання із запропонованих та самооцінювання роботи;
- виконання наступного завдання за таким же планом.

Орієнтовний порядок проведення самопідготовки в 3-4-х класах
- Діти читають по щоденнику, що задано (учитель фіксує на дошці), знаходять завдання. Якщо завдання виконується не в робочому зошиті, записують у зошиті дату, слова "Домашня робота", вид роботи (вправа, задача, рівняння);
- читають завдання самостійно двічі, підкреслюють "головні" слова;
- разом з учителем діти складають план виконання завдання у вигляді шкали на полях, використовуючи "головні" слова;
- учитель вмикає таймер на 20 хв;
- самостійне виконання завдання учнями;
- самоконтроль за шкалою з алгоритмом виконання (учень ставить "+", якщо крок зроблено);
перевірка виконання завдання з сусідом. Якщо виникла розбіжність, пара не змогла прийти до одного рішення, то у дітей є право звернутися до вчителя;
- самооцінка роботи (учень ставить на полях дві шкали - правильність, акуратність);
- перерва.
Після виконання всього домашнього завдання учні складають зошити у портфелі. Якщо учень не встигає виконати домашнє завдання, то він бере додому все необхідне для виконання.


ПРАВИЛА ПІДГОТОВКИ УСНІ ЗАВДАННЯ
1. Згадай розказане учителем на уроці
2. Прочитай текст цілком; попутно, де треба, користуйся малюнками, схемами, кресленнями, картою, словником
3. Читай уважно і намагайся запам'ятати основне
4. Для кращого запам'ятовування записуй в чернетку дати, назви, імена
5. Закрий книгу і подумки уяви частина прочитаного
6. Читаючи вдруге, звертай увагу на ті місця, які забуваються
7. Розкажи прочитане про себе або вголос
8. Якщо погано запам'ятовується, запиши короткий план прочитаного, розповіси по ньому, запам'ятай план

ПРАВИЛА ПРИГОТУВАННЯ ПИСЬМОВИХ ЗАВДАНЬ
1. Прочитай завдання, подумай. Подивися, які правила слід застосовувати у вправі. Якщо забув, подивися в підручник.
2. Якщо треба, подивися аналогічні вправи, виконані в класі під керівництвом учителя.
3. Пиши не кваплячись, але не занадто повільно. Чи не відволікайся на сторонні справи.
4. Якщо не розумієш сенсу вправи, запитай у вихователя або у товариша.
5. Окремі важкі частини завдання Не пиши відразу в зошит, а користуйся чернеткою.
6. Виконавши вправу, зробивши перевірку, акуратно виправ помилки. Якщо вийшло брудно, перепиши

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ ПРОГУЛЯНОК
1. Прогулянка є важливим режимним моментом, який попереджає перевтому дітей, що відновлює їх працездатність.
2. У перебігу дня режим школи передбачає проведення трьох прогулянок - вранці до початку уроку, в середині дня, між уроками і в кінці дня.
3. Кожна з цих прогулянок має свої завдання, і цим визначаються їх специфіка та характер.
4. Найбільш важливою вимагає серйозного продумування, є друга прогулянка. Вона повинна бути чітко організована, і в той же час дитина психологічно повинен відчувати себе вільно Він повинен порухатися, відволіктися від навчальних справ, але разом з тим прогулянка не повинна втомлювати і порушувати дитини. Тому не рекомендується організовувати гучні ігри, багато бігати, стрибати, так як це може перешкодити ефективному продовженню навчальних занять. На прогулянці доцільно використовувати такі ігри, як «Струмочок», «Кішки - мишки», «Біг по купинах» (див .: Фоміна Я.І. Фізичні заняття і спортивні ігри в дитячому садку).
5. Прогулянка може бути пізнавальною. Під час прогулянки можна:
а) проводити спостереження з подальшим використанням їх на уроці. Ці спостереження можуть дати дітям знання про певні факти, явища природи або допоможуть у розвитку творчої уяви дитини, створення художніх образів;
б) проводити бесіди на найрізноманітніші теми, що цікавлять хлопців;
в) виконувати різні практичні завдання: вимірювання температури повітря, визначеного напрямку вітру, глибини снігового покриву, вимірювання відстані та ін. Однак інтелектуальне навантаження повинна бути помірною, вона дається дітям у невимушеній, цікавій формі.
        6. Прогулянка відкриває багаті можливості для проведення виховної роботи з колективом і окремими учнями, для розуміння і засвоєння ними етичних норм поведінки. Причому переважно робити це не шляхом бесід і моралей, а шляхом організації практики спілкування дітей один з одним і старшими. Вихователі під час прогулянок можуть вирішувати окремі загальнокласних справи. Під час прогулянок діти можуть займатися суспільно корисними справами: прибиранням пришкільного ділянки, подвір'я, посадкою дерев, квітів і т. Д.
       7. Загальний стиль прогулянок повинен бути спокійним, доброзичливим, доброзичливим. Особливу увагу слід звертати на те, як діти спілкуються один з одним.

       8. тематика, організація, форми прогулянок планується вчителем.



ПРАВИЛА, ОБОВ'ЯЗКОВІ ДЛЯ ВСІХ
  1.  Учитель-асистент не може розмовляти з батьками або колегами під час самопідготовки.
  2.  Під час самопідготовки дітям не дозволяється залишати клас (усі індивідуальні заняття - в інший час).
  3. Учням забороняється голосно розмовляти, ходити класом. Дозволяється розмовляти пошепки.
  4. Якщо учень хоче звернутися до вчителя, то він повинен підвести руку.
  5. Учитель-асистент має право допомогти учневі тільки в тому випадку, якщо учень уважно прочитав завдання 2-3 рази, почав виконувати завдання самостійно, але у нього виникли труднощі.
  6. Учитель-асистент не перевіряє домашнє завдання, а тільки організує його виконання відповідно до методики проведення самопідготовки.
  7. Учитель-асистент не може витрачати час на постійні зауваження учням, які порушують правила самопідготовки. Зробивши два зауваження, вчитель-асистент записує зауваження у щоденник.
  8. Якщо учень постійно порушує правила поведінки під час самопідготовки, заважає іншим дітям, то він може втратити право перебувати у школі в другій половині дня.
  9. Якщо учень не впорався із завданням завчасно, то він виконує завдання вдома.
  10. Учитель-асистент доводить до відома класного керівника якість виконання домашнього завдання кожним учнем.
  11. Переписувати домашнє завдання не дозволяється.
  12. Якщо учень встиг виконати завдання менш ніж за 20 хв, то він залишається на своєму місці та читає книгу



ІНСТУКЦІІ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ З УЧАЩИМИСЯ ГПД
Вихователі повинні стежити за виконанням дітьми наступних правил:
У їдальні
  • Мити руки перед їжею
  • Не розмовляти під час їжі
  • Правильно користуватися столовими приборами, не грати ними
Під час самопідготовки
  • Стежити за посадкою учнів
  • Стежити за освітленням
  • Регулярно провітрювати приміщення
  • Утримувати робоче місце в чистоті
  • Проводити фізкультхвилинки
Під час прогулянки
  • Спускаючись сходами, діти повинні триматися за поручні
  • Не дозволяти лазити по деревах, парканах
  • Не дозволяти виходити за межі школи
  • Не дозволяти без нагляду лазити по спортивних снарядів, бігати з палицями та іншими гострими предметами
  • Мати переносну аптечку
  • Прогулянка повинна бути спланована
Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  • Зупинити завдання
  • Повідомити адміністрацію школи
  • Якщо необхідно надати долікарську допомогу і викликати «швидку допомогу»
Вимоги безпеки по закінченню роботи
  • За учнями, які відвідують ГПД, приходять тільки батьки
  • Якщо учня забирають старші брати чи сестри, необхідна заява від батьків
  • Якщо дитина йде додому один, необхідна заява від батьків, в якому вказується час догляду дитини. Заява здається в навчальну частину
Вихователь ГПД повинен мати список учнів, яких забирають старші брати, сестри чи інші родичі, із зазначенням останніх, а також список дітей, які йдуть самі, в зазначенням часу догляду. Списки повинні бути завірені підписом вихователя та затверджені завучем. Нові дані вносяться в додатковий список.



                                 Нормативно-правові документи 

Про організацію роботи середньої загальноосвітньої школи повного дня  і груп продовженого дня 
Лист Міністерства освіти і науки Українивід 27.06.2001р.  №1/9-245
Багаторічна педагогічна практика підтвердила важливість роботи середньої загальноосвітньої школи повного дня (далі – школи повного дня)і груп продовженого дня, зокрема у розв’язанні такого важливого питання, як отримання загальної середньої освіти. В школах повного дня і групах продовженого дня відкриваються широкі можливості для надання кваліфікованої допомоги учням у виконанні навчальних завдань, в усуненні прогалин у знаннях, створюються сприятливі умови для задоволення різноманітних інтересів учнів, організації дозвілля вихованців, проведення позакласної, позаурочної роботи. З попередження дитячої бездоглядності та безпритульності. Враховуючи можливість виконуваних завдань школами повного дня і групами продовженого дня, з метою належної організації їх роботи та на виконання п.5 ст.14 Закону України «Про загальну середню освіту» Міністерство освіти і науки України роз’яснює. Школи повного дня і групи продовженого дня створюються за наявності необхідної матеріально-технічної бази і за умови, що їх організація не призведе до збільшення змінності занять у загальноосвітніх навчальних закладах. Групи продовженого дня можуть комплектуватися з учнів одного класу, а також двох або кількох. Зарахування дітей до школи повного дня або групи продовженого дня проводиться за наказом директора загальноосвітнього навчального закладу на підставі заяв батьків або осіб, які їх замінюють. Заяви на зарахування дітей до школи повного дня або групи продовженого дня приймаються. як правило, до 5 вересня поточного навчального року. Відрахування учнів зі шкіл повного дня та груп продовженого дня проводиться за наказом директора  на підставі заяв батьків або осіб, що їх замінюють. Для роботи груп продовженого дня використовуються навчальні кабінети, спортивний і актовий зали, бібліотека, читальний зал та інші навчальні приміщення. Порядок їх використання і відповідальність за збереження обладнання встановлюється директором загальноосвітнього навчального закладу. Режим дня  у школах повного дня і групах продовженого дня розробляється у відповідності до державних санітарних правил і норм утримання, устаткування загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, розглядається радою навчального закладу і затверджується наказом директора школи. Директор загальноосвітнього навчального закладу несе відповідальність за створення необхідних умов для роботи груп продовженого дня і загальну організацію навчально-виховного процесу в них та забезпечує охорону життя і здоров’я дітей. Заступник директора з виховної роботи у тісній взаємодії з педагогом-організатором та психологом (соціальним педагогом) організовує позашкільну та позакласну роботу з вихованцями груп, надає методичну допомогу вихователям, залучає представників установ, організацій, громадськість до виховної роботи з дітьми. Вихователь групи продовженого дня відповідає за стан і організацію навчально-виховного процесу в закріпленій групі, забезпечує охорону життя та здоров’я дітей, веде журнал групи продовженого дня. Режим роботи вихователів встановлюється директором загальноосвітнього навчального закладу відповідно до режиму роботи загальноосвітньої школи. Для учнів шкіл повного дня і груп продовженого дня може організовуватися гаряче харчування, відповідно до встановлених норм, як за кошти бюджету, так і за кошти батьків.

  • Заступник міністра В.О.Огнев’юк


          Державні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчального - виховного процессу  (витяг)
    Затверджено
    постановою Головного державного
    санітарного лікаря України
    14.08.2002р. №63
    9. Організація навчально-виховного процесу
    9.19. У групах продовженого дня тривалість прогулянки для школярів повинна бути не меншою, ніж 1,5 години протягом дня. Для першокласників. Які відвідують групу продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон). Самопідготовку учнів слід розпочинати з 16-ї години. Тривалість самопідготовки визначається класом навчання відповідно до пункту 9.9.
    9.9. При визначенні доцільності, характеру, змісту та обсягу домашніх завдань слід враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні вимоги. У 1-му класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі – 45 хвилин; у 3-му класі – 1година 10 хвилин; у 4-му класі - 1година 30 хвилин. У 2 –4-х класах не рекомендується давати домашні завдання на вихідні і святкові дні). Підручники та навчальні посібники учнів першого класу рекомендується зберігати у класі.
    Дозволяється використовувати підручники та навчально-дидактичні посібники для учнів 1-12 класів, які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України та дозвіл Міністерства охорони здоров’я України.
    Найкращим поєднанням видів діяльності дітей у групі продовженого дня є рухлива активність на повітрі до початку самопідготовки ( прогулянки, рухливі й спортивні ігри, суспільно корисна праця на пришкільній ділянці тощо), а по завершенні самопідготовки – участь у заходах емоційно-розвивального характеру ( заняття в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності, вікторин тощо)
    Учні зараховуються до групи продовженого дня за згодою батьків або осіб . які їх замінюють. На підставі заяви батьків ( осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати дітей у зручний для батьків час.

    Головний державний санітарний лікар                   О.О.Бобильова


    МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
       Н А К А З 
    N 128 від 20.02.2002                                                                                  Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
    6 березня 2002 р. за N 229/6517
         Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних  навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах.
    ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 від 09.10.2002).
    На виконання статті 14 Закону України "Про дошкільну  освіту" та  статті  14 Закону України "Про загальну середню освіту"
     Н А К А З У Ю:
         1. Затвердити   Нормативи   наповнюваності   груп  дошкільних навчальних  закладів  (ясел-садків)  компенсуючого  типу,   класів спеціальних    загальноосвітніх   шкіл   (шкіл-інтернатів),   груп подовженого  дня  і  виховних  груп  загальноосвітніх   навчальних закладів усіх типів та Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах згідно з додатками 1 та 2.
    2. Визнати  таким,  що  втратив чинність,  наказ Міністерства освіти України  від  10.09.97  N  341   "Про нормативи граничної наповнюваності класів,  груп, гуртків і нормативи поділу класів при вивченні окремих предметів у середніх закладах освіти", зареєстрований у  Міністерстві   юстиції   України   06.10.97   за N 453/2257.
         3. Контроль  за  виконанням  наказу  покласти  на заступників Державного секретаря Богомолова А.Г. та Науменка Г.Г.
      Державний секретар                                               В.О.Зайчук

    Додаток 1 до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 N 128
           Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних  закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів),  груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів

               Показники       
    Наповнюваність  не повинна   перевищувати
    7. Групи подовженого дня
    30



КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 жовтня 2009 р. N 1121
Київ
Про затвердження
Положення про групу продовженого
дня загальноосвітнього навчального закладу

Кабінет Міністрів України
 п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, що додається.

Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 2009 р. N 1121
ПОЛОЖЕННЯ
про групу продовженого дня
загальноосвітнього навчального закладу

       1. Це Положення встановлює порядок утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу незалежно від типу і форми власності (далі - група продовженого дня).
      2. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітній навчальний заклад керується Конституцією і законами України, статутом загальноосвітнього навчального закладу, наказами МОН та цим Положенням.
       3. Група продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності функціонує за рахунок коштів відповідних бюджетів, а приватної форми власності - за рахунок коштів засновника (власника) та інших джерел, не заборонених законодавством.
       4. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітній навчальний заклад державної та комунальної форми власності може надавати платні освітні послуги на договірній основі згідно з переліком платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. N 38 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 4, с. 30).
       5. Основними завданнями групи продовженого дня є:
       -  організація самостійної роботи учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках;
       -  створення сприятливих умов для формування учнівського колективу та надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;
       -  організація індивідуальної, групової та колективної роботи учнів;
організація дозвілля учнів;
       -  формування в учнів ціннісних орієнтацій;
       -   здійснення заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток, набуття навичок здорового способу життя;
       -   виховання позитивного ставлення до суспільно-корисної праці;
надання допомоги батькам або особам, які їх замінюють, у вихованні учнів.
        6. Учасниками навчально-виховного процесу групи продовженого дня є керівник загальноосвітнього навчального закладу, учні, вихователь та інші педагогічні працівники, батьки або особи, які їх замінюють, психолог, бібліотекар, медичний працівник закладу, а також вчителі, керівники гуртків, спеціалісти позашкільних установ і організацій, які мають педагогічну освіту.
         Права і обов'язки учасників навчально-виховного процесу групи продовженого дня визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", статутом загальноосвітнього навчального закладу, правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами МОН та цим Положенням.
         7. Рішення про утворення групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності приймає його керівник за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування, а приватної форми власності - за погодженням із засновником (власником).
        8. Група продовженого дня утворюється за наявності:
         -   необхідної навчально-матеріальної бази;
         -    умов для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу;
          -   умов для організації харчування відповідно до Державних санітарних. правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу.
          9. Наповнюваність групи продовженого дня здійснюється згідно з наказами МОН.
          10. Рішення про зменшення чисельності учнів групи продовженого дня приймає керівник загальноосвітнього навчального закладу за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування.
          11. Відносини між загальноосвітнім навчальним закладом і батьками або особами, які їх замінюють, з питань організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня регулюються цим Положенням.
            12. Зарахування учнів до групи продовженого дня та їх відрахування здійснюються згідно з наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу на підставі відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
            Заяви про зарахування учнів до групи продовженого дня приймаються на початку кожного навчального року, як правило, до 5 вересня.
            13. Група продовженого дня може комплектуватися з учнів одного класу, кількох класів (зокрема, перших або других, або третіх), кількох різних класів, але не більш як чотирьох вікових груп.
            Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу.
           14. Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:
1) організацію:
прогулянки тривалістю не менш як одна година ЗО хвилин (для учнів перших - четвертих класів);
-  харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;
-  суспільно-корисної праці;
-   денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, тривалістю не менш як одна година 30 хвилин;
 2) виконання домашніх завдань для учнів другого класу тривалістю 45 хвилин, третього класу - одна година 10 хвилин, четвертого класу - одна година 30 хвилин, п'ятого - шостого класів - дві години 30 хвилин, для учнів сьомого класу - три години;
3) проведення:
-   спортивно-оздоровчих занять для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин, для учнів п'ятого - сьомого класів - 45 хвилин;
-  занять у гуртках, секціях, екскурсій.
           15. Тривалість перебування учнів у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися.
           16. Для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, адміністрація загальноосвітнього навчального закладу облаштовує відповідне приміщення з додержанням вимог законодавства щодо охорони праці, правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних та державних будівельних правил та норм.
           17. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.
           18. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником керівника загальноосвітнього навчального закладу і затверджується керівником такого закладу.
          19. Планування навчально-виховного процесу групи продовженого дня, подання статистичних звітів здійснюються відповідно до наказів МОН.
          20. Оплата праці вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня проводиться відповідно до законодавства.
           21. Для організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня на належному рівні керівник загальноосвітнього навчального закладу:
            -   створює умови для охорони життя і здоров'я учнів, організації їх харчування і відпочинку;
            -    несе відповідальність та здійснює контроль за харчуванням учнів групи продовженого дня, додержанням санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил та норм, медичним обслуговуванням, організацією навчально-виховного процесу групи продовженого дня;
            -     затверджує режим роботи групи продовженого дня, план роботи вихователя, графік харчування учнів.
          22. Норми та порядок організації харчування учнів групи продовженого дня встановлюються відповідно до норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. N 1591 (Офіційний вісник України, 2004 р., N 47, ст. 3107), та наказів МОН.
           23. Медичне обслуговування учнів групи продовженого дня здійснюється медичним працівником загальноосвітнього навчального закладу та закладу охорони здоров'я в установленому порядку.
           24. Контроль за охороною здоров'я учнів групи продовженого дня здійснюють органи охорони здоров'я.




Немає коментарів:

Дописати коментар